سفارش تبلیغ
صبا ویژن

mahsaT


ساعت 10:25 صبح سه شنبه 89/4/15

آیا ناخنهای شما از وسط شکسته و یا کم رشد است؟ به توصیه های زیر که توسط متخصصان گفته شده توجه کنید تا ناخنهای زیبایی داشته باشید.

 

?- از وسط شکست ناخن: به جز موارد نادر مانند بیماری تیروئید و یا کم خونی، شکستن ناخن به دلیل خشکی ناخن است. دکتر لوری پولیس، مدیر بخش پوست شناسی منهتن می گوید: به طور مداوم ناخنهای خود را با کرمها و روغنها چرب کنید و شبها از دستکش استفاده کنید. این گرمای حاصل از دستکش باعث می شود کرم مؤثرتر واقع شود و اما روشهای دیگر برای جلوگیری از نصف شدن و شکستن ناخن وجود دارد. اگر از لاک استفاده می کنید، گاهی این کار را نکرده و بین دو بار استفاده فاصله بیندازید (لاک مانعی ایجاد می کند که نمی گذارد مرطوب کننده تأثیر خود را بر ناخن بگذارد). در حین شست و شو و نظافت منزل از دستکش استفاده کرده و از استون برای پاک کردن لاک از ناخن استفاده نکنید و در یک جهت لاک بزنید. اگر موج وار لاک بزنید، ناخن ضعیف می شود.

 

?- موجدار بودن ناخن یا ناهموار بودن آن: پیشگیری از این حالت که در اثر تغییرات فیزیولوژیکی در بدن به وجود می آید (هرچیزی مثل تب بالا، ضربه به ناخن و استرس) مشکل تر است. سعی کنید از استرس به دور باشید. در این صورت می توانید با یک سوهان نرم این ناهمواریها را از بین ببرید و یا دست کم کاهش دهید.

 

?- رشد کند ناخن: هورمونها و سوخت و ساز بدن دو عاملی هستند که شما کنترل کمی بر آنها دارید و همین دو عامل نیز میزان رشد ناخنها را تعیین می کنند و بدتر آنکه مصرف مقدار زیاد ویتامینها نیز نمی تواند موجب رشد سریع آنها شود، اما راهکاری هست که می توانید آن را به کار ببندید: رژیم غذایی که در آن پروتئین کمی وجود داشته باشد، رشد را کند می کند، پس سعی کنید در غذای خود از این ماده ضروری استفاده کنید. همچنین می توانید با برق انداختن به ناخن یا لاک زدن و کوتاه نگاه داشتن آن از شکستن ناخنهایتان جلوگیری کنید.

 


¤ نویسنده: مهسا

نوشته های دیگران ( )

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 

:: بازدید امروز ::
7
:: بازدید دیروز ::
0
:: کل بازدیدها ::
6483

:: درباره من ::

mahsaT


:: لینک به وبلاگ ::

mahsaT

:: آرشیو ::

اردیبهشت 1389
خرداد 1389

:: اوقات شرعی ::

:: لینک دوستان من::

سایت جامع اطلاع رسانی برای جوانان ایرانی
خوش مرام
مذهب عشق
کشکول
SICK LOVE

:: لوگوی دوستان من::


:: خبرنامه وبلاگ ::